Skuteczna komunikacja
Jak skutecznie motywować pacjenta
TERMIN PODAMY WKRÓTCE
GODZINY: 9:00 – 16:00
MIEJSCE: WARSZAWA
WARSZTATY STACJONARNE
GABINET HIGIENY cz. 1

Pacjent po wizycie w gabinecie higieny wie jak
powinien dbać o higienę w domu ale nie ma
motywacji aby to robić. Otwartym pozostaje
pytanie co robię nie tak, że pacjent wychodzi z
gabinetu i nie wraca regularnie na wizyty, a w
domu nie zmienia nawyków higienizacyjnych.
Na warsztatach znajdziemy odpowiedzi na te
pytania oraz praktycznie przećwiczymy nowe
umiejętności.
Dla kogo jest ten warsztat
„Komunikacja z pacjentem w Gabinecie Higieny - cz.1, cz.2” to wyjątkowy program dedykowany każdej higienistce stomatologicznej, która szuka odpowiedzi na pytanie jak pracować w gabinecie ze swoim pacjentem aby w sposób etyczny i motywujący przekazać mu
informacje, które zmotywują go do podjęcia decyzji o wyborze najlepszych dla siebie decyzji medycznych,
które będą mu służyć przez lata.
Cele warsztatów
Głównym celem projektu jest zbudowanie umiejętności higienistek do pracy ze świadomością pacjenta. Na warsztatach skupimy się na rozwijaniu kompetencji w poniższych obszarach:
Komunikacja
Współpraca
Edukacja
Budowanie
Motywacji
Długoterminowa
opieka
Czego się nauczysz
-
Komunikacja: jak nawiązać otwartą i życzliwą komunikację z pacjentem, zadawać
pytania i słuchać uważnie, aby zrozumieć obawy, potrzeby i cele pacjenta związane z
utrzymaniem zdrowia jamy ustnej. -
Edukacja: jak wyjaśnić pacjentowi znaczenie higieny jamy ustnej i regularnych wizyt
higienizacyjnych jak omówić konkretną sytuację pacjenta, wyjaśnić jakie zagrożenia
dla zdrowia jamy ustnej mogą wyniknąć z zaniedbań oraz jakie korzyści płyną z
odpowiedniej pielęgnacji. -
Współpraca: jak zaangażować pacjenta w podejmowanie decyzji dotyczących jego
opieki stomatologicznej, jak przedstawić różne opcje leczenia, a także omówić zalety i
ryzyka związane z każdą z nich. -
Motywacja: jak stymulować pacjenta do utrzymania zdrowej higieny jamy ustnej.
-
Dostosowanie do indywidualnych potrzeb: jak rozpoznać i uwzględniać
indywidualne preferencje i potrzeby pacjenta. -
Długoterminowa opieka: w jaki sposób wyjaśnić, jakie działania powinien
podejmować pacjent w domu, aby utrzymać zdrowie jamy ustnej tak aby pacjent
był zmotywowany aby podjąć te działania oraz jak zbudować motywację pacjenta do
regularnych wizyt w gabinecie higieny co 6 do 12 miesięcy
Korzyści
-
Kompetencje: nabycie nowych umiejętności z obszaru budowania świadomości pacjenta tj. pracy z jego umysłem (wzrost motywacji pacjentów do regularnych wizyt higienizacyjnych co 6 do 12 miesięcy i do dbania o czystość jamy ustnej pomiędzy wizytami w domu)
-
Umiejętność komunikacji: umiejętność nawiązania optymalnej, pozytywnej i proaktywnej komunikacji z pacjentem z wykorzystaniem psychologii pozytywnej
-
Motywacja: wzrost motywacji do pracy po stronie samej higienistki
-
Rekomendacje: wzrost satysfakcji pacjenta z wizyty higienizacyjnej (wzrost rekomendacji)
Jakie szkolenia wchodzą w cały projekt:
Zapewniamy
-
Materiały szkoleniowe
-
Przerwy kawowe oraz przerwy lunchowe
-
Certyfikat ukończenia szkolenia
Osoba Prowadząca
Marta Ewa Bakun

Psycholog, dyplomowany Team Coach EMCC,
Certyfikowany Trener i Coach PCM®, Coach
Labolatorium Psychoedukacji, wykładowca akademicki w Menadżerskiej Akademii Nauk
Stosowanych w Warszawie na kierunku
Akademia Nowoczesnego Zarządzania
Coachingowego. Studiowała również Optykę i
Optometrię na Akademii Medycznej w Poznaniu.
Bardzo dobrze zna i rozumie środowisko medyczne.
Z medycyną związana od początku swojej kariery zawodowej. Praktyk w zarządzaniu zespołami w globalnych organizacjach medycznych na rynku polskim i krajach bałtyckich.
Skontaktuj się z nami jeśli potrzebujesz więcej informacji