Team Coaching
Metodologią Sari J. van Poelje

Jeśli chcesz aby Twój zespół się rozwijał ale trudno Ci dostrzec co się dzieje między Wami w relacjach. Gdy posiadasz plan i cel, ale rzeczywistość okazuje się inna niż zakładana, jeśli rotacja w zespole jest większa niż zakładasz. Ten proces jest dla Was.
Czym jest Team Coaching
Team Coaching to wieloetapowy proces pracy z zespołem i jego liderem. Proces realizujemy wg. następującego harmonogramu:
-
Spotkania z liderami Zespołu realizowane przed pierwszym spotkaniem z zespołem, po każdym spotkaniu z zespołem oraz spotkanie kończące projekt (spotkania online)
-
Spotkania indywidualne z każdym członkiem zespołu biorącym udział w projekcie realizowane przed pierwszym spotkaniem z zespołem (spotkania online)
-
Spotkania z zespołem (spotkania stacjonarne)
-
Chcesz poprawić synergię zespołu i zbudować relacje, dzięki którym wykorzystasz potencjał wszystkich pracowników
-
Zależy Ci na wzmocnieniu zaangażowania i współodpowiedzialności wśród pracowników
-
Przechodzisz wraz z zespołem przez proces zmiany
-
Zauważasz w zespole wyzwania i problemy, które wymagają interwencji
-
Widzisz potrzebę docenienia osób tworzących zespół
Ten proces jest dla Ciebie jeśli:
Cele Team Coachingu
Zwiększenie motywacji i zaangażowania członków zespołu
Budowanie zaufania i współpracy
Poprawa relacji i komunikacji w zespole
Opanowanie sztuki udzielania informacji zwrotnych
Narzędzia
W swojej pracy opieramy się na merytoryce i narzędziach Analizy Transakcyjnej, integrując je z innymi nurtami i podejściami takimi jak Process CommunicaWon Model®, model Gallupa, model Hogana, TOC – teoria ograniczeń, model pięciu dysfunkcji zespołu wg. P. Lencioni.
Czego się nauczysz
-
Rozmowa z zespołem - ważne jest, aby zebrać opinię każdego członka zespołu, aby zrozumieć, jakie są problemy, które wpływają na ich pracę. Wymiana poglądów może pomóc w identyfikacji problemów i w poszukiwaniu rozwiązań.
-
Określenie celów i oczekiwań - należy określić cele i oczekiwania dla zespołu, aby wszyscy wiedzieli, czego się od nich oczekuje. To pozwoli na skupienie uwagi na wspólnym celu, co może pomóc w zwiększeniu zaangażowania i motywacji.
-
Komunikacja - nauczysz się, jak poprawić swoją komunikację, aby być bardziej skutecznym w swoich interakcjach z innymi ludźmi. Będziesz mógł zrozumieć, jakie są różne style komunikacji i jakie są najlepsze sposoby na skuteczne komunikowanie się z różnymi typami osobowości.
-
Zdefiniowanie ról i obowiązków - wyjaśnienie, kto jest odpowiedzialny za co, może pomóc w uniknięciu konfliktów i zwiększeniu skuteczności pracy zespołu.
-
Kontraktowanie – wyjaśnienie, czym jest i dlaczego jest ważne.
-
Analiza transakcyjna - nauczysz się podstawowej teorii analizy transakcyjnej i jak stosować ją do analizy swoich zachowań i zachowań innych ludzi.
-
Analiza własnych transakcji - nauczysz się, jak analizować swoje własne transakcje i jakie korzyści może to przynieść dla Twojego życia prywatnego i zawodowego. Będziesz mógł poznać swoje silne strony i słabości oraz nauczyć się, jak je poprawić.
Korzyści
-
Zbudowanie zespołu, który komunikuje się ze sobą szczerze jednocześnie minimalizując komunikację opartą o gry psychologiczne.
-
Zdefiniowanie lub dookreślenie celów i priorytetów zespołu.
-
Zrozumienie systemu w jakim jest zakotwiczony zespół oraz procesów wewnątrz zespołu i na zewnątrz.
-
Identyfikacja i zwalczanie barier na drodze do osiągania wyników.
-
Budowa zdolności do pozytywnego zarządzania konfliktami.
-
Budowa zaufania do siebie nawzajem i zbiorowej wiary w siebie.
-
Rozwijanie model efektywnego zarządzania zasobami zespołu
Praca w zespole, w którym granice są jasne, lider wykonuje swoje zadania, członkowie mają swoje miejsce, gdzie ludzie pracują razem dla wspólnego celu jest nieocenionym doświadczeniem zarówno dla jednostki jak i dla zespołu.
Zapraszamy do kontaktu z Nami w celu omówienia sytuacji w Twoim zespole.
W ten sposób będziemy mogli dostosować program i narzędzia, aby jak najlepiej spełnić wymagania
i oczekiwania Twojego zespołu.